ZŠ a ZUŠ Dolní Němčí
Základní škola
a Základní umělecká škola
Dolní Němčí
Mapa webu Youtube
rozšířené vyhledávání

Školní poradenské pracoviště

 1. Charakteristika

Školní poradenské pracoviště, slouží k poskytování poradenských a konzultačních služeb pro žáky, jejich zákonné zástupce a pedagogy. Pracoviště je zřízeno tak, aby umožňovalo důvěrnost jednání a aby byla zaručena ochrana osobních dat klientů. Naším cílem je zkvalitnit klima školy a poskytovat pomoc při zvládání a řešení výchovných, vztahových a výukových potížích.

    Podpora vzniku školních poradenských pracovišť zaznívá z Metodického listu MŠMT k poskytování poradenských služeb na školách a školských zařízeních č.j. 13 4099/98-24. Školní poradenské pracoviště poskytuje odborné služby ve smyslu Vyhlášky č.72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských zařízeních, ve znění vyhlášky č. 197/2016 Sb., účinné od 1. 9. 2016. 

Kvalifikační standardy jednotlivých poradenských pracovníků školy jsou specifikovány Zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících, ve znění pozdějších předpisů.

S veškerými informacemi poskytnutými v rámci činnosti ŠPP je nakládáno v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.

2. Organizační struktura

Vedoucí školního poradenského pracoviště:

Výchovný poradce: Mgr. Jana Stojaspalová

kontakty:

e-mail: jana.stojaspalova@zsdolninemci.cz

tel: 572 648 719, 608 240 798

konzultační hodiny: dle domluvy

Členové školního poradenského pracoviště:

Školní metodik prevence: Mgr. Štěpán Míšek

kontakty:

e-mail: stepan.misek@zsdolninemci.cz

tel: 572 648 719

konzultační hodiny: dle domluvy

 

Speciální pedagog: Mgr. BcA. Irena Cigánková

kontakty:

e-mail: irena.cigankova@zsdolninemci.cz

tel: 572 648 719

konzultační hodiny: dle domluvy

 

3. Hlavní cíle

  • zkvalitnění poradenských služeb ve škole poskytovaných žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogům
  • zlepšení sociálního klimatu školy
  • práce se všemi subjekty školy i s dětmi, které nemají problémy, a vytváření široké základny preventivní činnosti
  • vytváření programů prevence sociálně patologických jevů a sledování jejich účinnosti
  • zajištění péče o žáky se specifickými vzdělávacími potřebami, metodická pomoc a příprava podmínek pro úspěšnou integraci dětí se specifickými vzdělávacími potřebami
  • řešení problémů spojených se školní docházkou – neomluvená a vysoká omluvená absence
  • posílení průběžné a dlouhodobé péče o děti s neprospěchem a vytváření předpokladů pro jeho snižování
  • posílení průběžné a dlouhodobé péče o nadané žáky
  • poskytování základních služeb kariérového poradenství
  • prohloubení spolupráce s ostatními poradenskými zařízeními  

4. Pracovní náplně členů poradenského pracoviště

Pracovní náplň výchovného poradce

  1.  Koordinuje
    • pedagogicko-psychologické poradenství ve škole
    • spolupráci členů školního poradenského pracoviště a jeho komunikaci s vedením školy
    • spolupráci členů školního poradenského pracoviště s ostatními pedagogy
    • spolupráci školy s pedagogicko-psychologickými poradnami, speciálně pedagogickými centry, středisky výchovné péče, kurátorem pro mládež a orgány sociálně právní ochrany dětí
    • vytváření individuálních vzdělávacích programů pro integrované žáky
    • péči o všechny žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
    • kariérní poradenství a začlenění oblasti „Výchova k volbě povolání“ do vzdělávacího programu školy
    • pomoc učitelům, žákům i jejich zákonným zástupcům při řešení aktuálních problémů
  1.  Samostatně zajišťuje
    • kariérní poradenství ve škole
    • evidenci zpráv z vyšetření z poradenských pracovišť
    • organizaci péče o integrované žáky
    • řešení problémů spojených se školní docházkou
    • specifické oblasti činnosti

Pracovní náplň školního metodika prevence

1.  Koordinuje

  • realizaci Minimálního preventivního programu ve škole, poskytuje odborné vedení a metodickou pomoc všem pedagogickým pracovníkům školy 
  • vzdělávání všech pedagogických pracovníků v oblasti prevence, spolupráci se zařízeními realizujícími vzdělávání v oblasti prevence
  • spolupráci s různými školskými a dalšími krizovými, poradenskými a preventivními zařízeními a s institucemi zajišťujícími sociálně právní ochranu dětí a mládeže, zajišťuje informovanost žáků školy, jejich zákonných zástupců a pracovníků školy o činnosti těchto institucí a organizací
  •  
  • 2.  Samostatně zajišťuje
  • přípravu MPP, podílí se na jeho realizaci, podle aktuálních potřeb a podmínek program inovuje a vyhodnocuje jeho účinnost
  • návrh vhodných odborných a metodických materiálů a pomůcek pro realizaci MPP a navazujících preventivních aktivit školy
  • průběžnou práci s žákovskými kolektivy
  • odbornou a metodickou pomoc ostatním učitelům při zavádění oblastí preventivní výchovy do výuky
  • poskytování odborných informací z oblasti prevence, pravidelně informuje o vhodných aktivitách pořádaných různými odbornými zařízeními
  • sledování rizik vzniku a projevy sociálně patologických jevů ve škole a navrhuje možnosti jejich řešení
  • konzultační a poradenskou činnost žákům i jejich zákonným zástupcům v oblasti sociálně patologických jevů
  • úzkou spolupráci s okresním metodikem preventivních aktivit, popř. s krajským školským koordinátorem prevence; účastní se pravidelných porad organizovaných těmito pracovníky a zajišťuje přenos důležitých informací z jejich obsahu
  • zpracování podkladů pro informaci o Minimálním preventivním programu školy pro okresního metodika prevence
  • specifické oblasti činnosti
  •  
  • Pracovní náplň školního speciálního pedagoga
  • 1.  Koordinuje
  • speciálně-pedagogické poradenství ve škole
  • vytváření individuálních vzdělávacích programů pro integrované žáky s vývojovými poruchami učení na 1. stupni základní školy, účastní se jejich projednávání se zákonnými zástupci
  • vytváření kompenzačních nebo motivačních programů pro žáky s poruchami učení na 2. stupni základní školy, spolupracuje s třídními učiteli a vyučujícími českého jazyka
  •  
  • 2.  Samostatně zajišťuje
  • speciálně-pedagogické diagnostické činnosti
  • speciálně-pedagogické vzdělávací činnosti
  • individuální reedukaci specifických poruch učení u integrovaných žáků v rámci realizace individuálního vzdělávacího programu, úzce spolupracuje se zákonnými zástupci těchto žáků
  • individuální i skupinovou reedukaci specifických poruch učení u ostatních žáků s vývojovými poruchami učení, vede dyslektický kroužek
  • návrhy a realizaci opatření, které směřují ke zkvalitnění vzdělávací práce školy v oblasti speciální pedagogiky
  • poskytování metodické pomoci a odborných informací z oblasti speciální pedagogiky pedagogickým pracovníkům školy, pomáhá při jejich aplikaci
  • na žádost vyučujících náslechy v hodinách, na jejich základě navrhuje další postup v péči o žáky se specifickými poruchami učení a chování
  • poskytování poradenské a konzultační pomoci rodičům žáků a samotným žákům
  • specifické oblasti činnosti

Pracovní náplň školního logopeda

Koordinuje

- psychologické poradenství ve škole

- pomoc učitelům, žákům a rodičům při řešení problémů v oblasti výchovy a vzdělávání

 

Samostatně zajišťuje

- diagnostika výchovných a výukových problémů žáků a konzultace pro rodiče, učitele i žáky:

- spolupráce při zápisu žáků do 1. tříd:

- preventivní činnosti

- osvětová činnost

Pracovní náplň asistenta pedagoga

1. Koordinuje spolupráci s učitelem na přímé výchovné a vzdělávací činnosti (nejen) u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

pomoc učitelům, žákům a rodičům při řešení problémů v oblasti výchovy a vzdělávání

individuální i skupinovou podporu žákům při přípravě na výuku, u žáků se zdravotním postižením rovněž pomoc při sebeobsluze

2. Samostatně zajišťuje poskytování základní nepedagogické podpory přímo v rodině při spolupráci s rodiči, a to při přípravě na vyučování, spočívající v pomoci s organizací času, práce s úpravou pracovního prostředí, motivaci k učení, podpora při přípravě na školní práci (se souhlasem rodičů)

zprostředkovávání komunikace s rodinou a školou spočívající v aktivitách vedoucích k zajištění pravidelné školní docházky žáků, porozumění rodinnému prostředí žáků a zajištění přenosu informací o školní úspěšnosti žáka, případně o potřebě s žákem pracovat

 

 

 

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Předpověď počasí

dnes, úterý 19. 3. 2024
slabý déšť 7 °C 1 °C
středa 20. 3. jasno 8/0 °C
čtvrtek 21. 3. skoro jasno 8/0 °C
pátek 22. 3. skoro jasno 11/0 °C

Rychlý kontakt

ředitel školy, ZŘŠ, kancelář:

tel. 572 648 719

vedoucí školní jídelny:

tel. 572 648 746

zástupce pro ZUŠ:

tel.  770 120 791

školní družina:

tel. 774 711 506

Školní kalendář

Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Dnes má svátek

Dnes je 19.3.2024

Svátek má Josef

Státní svátky a významné dny na dnešek:

  • Mezinárodní den invalidů

Zítra má svátek Světlana

Státní svátky a významné dny na zítřek:

  • Světový den frankofonie
  • Světový den divadla pro děti a mládež

Východ a západ slunce

Slunce vychází:5:51

Slunce zapadá:18:02

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie